background img

Yeni Yayınlar

ŞERBETLİ TATLI

REVANİ




















                                                            

Bu benim en çok  yaptığıım  ve beni hiç yanıltmayan tarifimdir.Aşağı yukarı tüm tariflerin  ölçüleri birbirine benziyor.Ancak sıkışık kalın yada ince  yada lezzetsiz revaniyi  kimseyede  ikram edemeyince dökmek zorunda kalıyoruz.İşte o zaman  yapılan masrafa emeğe  çok üzülüyorum.Bunun için emin olmadığım tarifleri koymuyorum.
Bu tarif fazla emek ve ustalık istemeyen bir tarif,  yine benim deyimimle hemen çarçabuk yapılan  yüz ağartan lezzetli bir tarif.
KOLAY GELSİN...

REVANİ
4 Yumurta
1,5-Su bardağı sıvıyağ
1,5-Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı irmik
2 Su bardağı un
1 Limon rendesi
2 Vanilya
2 Kabartma tozu
(şeker yok)

ŞERBETİ
4Su bardagı şeker
5Su bardağı su
1/2 limon

HAZIRLANIŞI
Önce tüm sıvı malzemeleri çırpıyoruz.
Daha sonra un ,irmik,  kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip karıştırıp, yağlı tepsiye döküyoruz ve 180  derecedeki sıcak fırına veriyoruz.
Üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.Kek soğuyunca kesiyoruz.
ILIK  REVANİYE DAHA ÖNCEDEN HAZIRLANMIŞ ŞERBET İ DÖKÜYORUZ. Servis den önce en az 2 saat dinlendirilirse daha iyi olur.
NOT  TEPSİ ÖLÇÜSÜ: Fırınlı ocakların  içinde bir büyük birde küçük tepsi olur.Bu malzemeler  küçük tepsiye tam oluyor




0 yorum:

Yorum Gönder